Русский Latviešu
Galvenā » Serviss » Elektroniskās sistēmas

Servisa apkopes indikācija Inspection un Oilservice
BMW automobiļiem instrumentu panelī ir integrēts mikroprocesors, kas seko līdzi automašīnas nobraukumam, dzinēja apgriezieniem un tā temperatūrai, griezes momenta izmaiņām un, apkopojot visus šos rādītājus, signalizē par tuvojošos eļļas maiņu dzinējā (Oilservice) vai kārtējo tehnisko apkopi (Inspection). Tas palīdz automobiļa vadītājam sekot līdzi eļļas maiņas vai tehnisko apkopju grafikam un ieplānot laiku autoservisa apmeklējumam.

Bremžu antibloķēšanas sistēma ABS
Bremžu antibloķēšanas sistēma ABS novērš riteņu bloķēšanos bremzēšanas laikā. Sistēma nodrošina bremžu spiediena sadalījumu starp riteņiem tā, lai sasniegtu maksimālu bremzēšanas efektivitāti. Tas ļauj vadītājam kontrolēt automašīnu, pat ekstremāli bremzējot. Kad ieslēdzas bremžu antibloķēšanas sistēma, vadītājs jūt vieglu bremžu pedāļa pulsāciju.Visi BMW X sērijas pilnpiedziņas automobiļi ir aprīkoti ar sistēmu, kas uz slikta ceļa un mazā ātrumā ļauj bloķēt vienu vai abus priekšējos riteņus, radot ķīļveida efektu un liekot automobilim ātrāk apstāties. Speciāls regulējošs algoritms garantē, ka arī tādā situācijā vadītājs nezaudē kontroli pār automašīnu.

Automātiskā stabilitātes kontroles sistēma + optimāla saķere (ASC + T)
Automātiskā stabilitātes kontroles sistēma ASC + T, dinamiskās stabilitātes kontroles sistēmas DSC sastāvdaļa, paredzēta riteņu izbuksēšanas novēršanai. Pateicoties ASC + T sistēmai, automašīna iegūst optimālu saķeri ar ceļu un uzticamu stabilitāti. Ja viens velkošās ass ritenis atrodas uz stabilas pamatnes, bet otrs uz slidenas virsmas, tad izbuksējošais ritenis tiks piebremzēts līdz mirklim, kad būs atjaunota normāla saķere ar ceļa virsmu. Gadījumos, kad riteņu izbuksēšana ir nepieciešama, piemēram, lai izbrauktu no sniega, ASC + T funkciju var atslēgt.

Dinamiskās stabilitātes kontroles sistēma DSC
Dinamiskās stabilitātes kontroles sistēma DSC ne tikai padara automobili stabilāku, sākot braukšanu un uzņemot ātrumu, bet arī uzlabo paātrinājuma rādītājus. Sistēma analizē tādas bīstamas situācijas kā lieks vai nepietiekams riteņa griezes spēks un fizikas likumu robežās ļauj saglabāt pašu drošāko kustības trajektoriju un dinamiku. Uzlabotā sensoru tehnoloģija seko līdzi riteņu griešanās ātrumam un paātrinājumam, kas perpendikulārs automobiļa garenasij. Informācija tiek apstrādāta, sistēma izvērtē automobiļa uzvedību un salīdzina to ar ideālo, kas izrēķināta  no datiem, kas saņemti par stūres rata un akseleratora pedāļa stāvokli. Ja mašīnas uzvedība atšķiras no teorētiski izrēķinātās un tās vadāmība ir pakļauta briesmām, automātiski ieslēdzas DSC, kas regulē bremžu sistēmas un dzinēja darbību. Tas ļauj izvairīties no bīstamām situācijām, arī no sānslīdes.

Šķēršļu distances kontroles sistēma PDC
Šķēršļu distances kontroles sistēma PDC palīdz parkoties un manevrēt šaurās teritorijās. Ultraskaņas devēji izmēra attālumu starp automašīnu un tuvāko objektu. Atklājot šķērsli, sistēma dod brīdinājuma signālu. Signāla intensitāte mainās atkarībā no attāluma līdz šķērslim, ļaujot vadītājam izvēlēties optimālu vietu automašīnas novietošanai. Parkošanās kļūst ātrāka un ērtāka, jo ievērojami samazinās iespēja noskrāpēt virsbūvi. Jaunās 5. un 7. sērijas automobiļu īpašnieki var izmantot informatīvo diagrammu kontroles displejā, kas tiek papildināta ar skaņas signālu.

Adaptīvā ātrumkārbas vadības sistēma AGS
Ātrumkārbas automātiskajā darba režīmā adaptīvā vadības sistēma AGS pastāvīgi izvēlas optimālo pārnesumu, analizējot vairākus faktorus. Lai noteiktu automobiļa vadītāja braukšanas stilu, AGS sistēma pakāpeniski reģistrē akseleratora pedāļa stāvokli un izmantošanas intensitāti. Tā salīdzina riteņu griešanās ātrumu ar griezes momenta vērtību un maina ātrumu pārslēgšanas režīmu uz normālu, ziemas vai pazemināto. AGS sistēma ņem vērā arī konkrēto braukšanas situāciju, tādējādi izslēdzot nevajadzīgu ātrumu pārslēgšanos, piemēram, pagriezienos, apstājoties un sākot braukt vai arī braukšanas laikā lejup no kalna.

Automātiskais bremžu diferenciālis ADB – X
Automātiskais bremžu diferenciālis ADB – X ir dinamiskās stabilitātes kontroles sistēmas DSC sastāvdaļa visiem pilnpiedziņas automobiļiem. Tā darbības princips pamatojas uz bremzēšanas spēka sadalījumu neatkarīgi uz katru no riteņiem. Līdzko kāds no četriem riteņiem izbuksē, tā sistēma to automātiski sabremzē līdz mirklim, kad tas atgūst saķeri un spēju pārnest piedziņas spēku. Speciāls temperatūras algoritms aizsargā bremzes no pārkaršanas.

Elektroniskā dīzeļdzinēju vadības sistēma DDE
Elektroniskā dīzeļdzinēju vadības sistēma DDE precīzi nosaka degvielas iesmidzināšanas momentu, nepieciešamo degvielas daudzumu un spiedienu. Pateicoties vismodernākajām tehnoloģijām, tā nodrošina optimālu dzinēja darbību jebkuros apstākļos. Rezultātā tiek sasniegta degvielas ekonomija, paaugstinās dzinēja darbības rādītāji un samazinās kaitīgo izmešu emisija.

Elektroniskā benzīna dzinēju vadības sistēma DME
Elektroniskā benzīna dzinēju vadības sistēma DME koordinē un pārrauga visas centrālās funkcijas – tādas kā aizdedzes sistēma, degvielas iesmidzināšana –, kā arī daudzas palīgfunkcijas, piemēram, lambda zondes darbību. Visi faktori, kas ietekmē dzinēja darbību, tiek kontrolēti ar sensoru sistēmas palīdzību, savāktā informācija tiek apstrādāta mikrokompjūterā, kas koordinē aizdedzi un degvielas iesmidzināšanu. DME sensori pārbauda dzinēja apgriezienus, gaisa ieplūdi, gaisa temperatūru un blīvumu, dzeses šķidruma temperatūru, kā arī droseļvārsta un akseleratora pedāļa stāvokli. Visa tā rezultātā DME garantē optimālu jaudu zemā degvielas patēriņā un ar mazu izplūdes gāzu emisiju.

Diferencētā ieplūdes sistēma DISA
Diferencētās ieplūdes sistēmas DISA ieplūdes caurules aprīkotas ar savienotājvārstu, kurš, dzinējam darbojoties ar maziem apgriezieniem, atrodas aizvērtā stāvoklī. Uz tā rēķina, ka gaisa plūsmai jāveic garāks attālums, tiek radīts lielāks griezes moments. Augstos apgriezienos vārsts atveras, gaisa ieplūdes ceļš samazinās, līdz ar to palielinās dzinēja jauda.

Pilnīgi regulējama ieplūdes sistēma DIVA
Papildus vārstu regulēšanas sistēmai Valvetronic visi jaunie BMW astoņcilindru dzinēji ir aprīkoti ar inovatīvu pilnīgi regulējamu ieplūdes sistēmu DIVA, kas palīdz optimizēt dzinēja darbību. Sistēma ar spirāļveida regulēšanas mehānismu palīdzību, kuri rotē viens otrā, ļauj bezpakāpjveidā mainīt ieplūdes kolektora garumu. Garāka ieplūde nodrošina lielāku griezes momentu zemos apgriezienos, īsāka ieplūde – jaudas palielinājumu augstu dzinēja apgriezienu diapazonā.

M sērijas automobiļu sekvenciālā ātrumkārba Drivelogic
M sērijas modeļi, kas aprīkoti ar sekvenciālo ātrumkārbu Drivelogic (pazīstamu arī kā SMG), ir augstas jaudas piedziņas koncepcijas realizācija, kas apvieno transmisijas tehnoloģiju priekšrocības, kuras tiek izmantotas Formulā 1, un atbilstību visām mūsdienu tehniskajām prasībām, kas saistītas ar ikdienas braukšanu. Sekvenciālā ātrumkārba ļauj vadītājam ar 11 programmu palīdzību (6 sekvenciālo un 5 automatizēto) pielāgot transmisijas pārslēgšanos savam individuālajam braukšanas stilam. Pie stūres rata novietotie pārslēdzēji ļauj veikt ātrumu pārslēgšanu uz augšu vai uz leju 80 milisekundēs. Pārslēgšanas impulss elektriski tiek noraidīts sajūgam SAC (Self Adjusting Clutch) un pazīstamajai BMW 6 pārnesumu  ātrumkārbai, pēc tam elektrohidrauliskā sistēma mehāniski ieslēdz sajūgu un pārslēdz ātrumus.

Elektroniskā diferenciāļa bloķēšanas sistēma EDS
Elektroniskā diferenciāļa bloķēšanas sistēma EDS, uzsākot braukšanu, piebremzē izbuksējošo riteni līdz noteiktam tā griešanās ātrumam un tajā pašā laikā novada griezes momentu uz otru velkošo riteni. Tas tiek sasniegts ar papildu hidrosūkņa palīdzību, kurš, sasniedzot noteiktu griezes momentu, novada bremzējošo spēku caur magnētisko ventili uz ātrāk rotējošo riteni, tādējādi piebremzējot to.

Elektromehāniskā stāvbremze EMF
Elektromehāniskā stāvbremze ir rokas bremze, kas komfortabli un viegli tiek aktivizēta ar pogas nospiešanu instrumentu panelī. Šī uzlabotā sistēma papildināta ar funkcijām Autostopp un Hillhold. Autostopp funkcija automātiski aktivizē stāvbremzi, līdzko automašīna apstājusies. Vadītājam vairs nav jātur nospiests bremzes pedālis, lai automobilis tukšgaitā nesāktu ripot uz priekšu, kā tas bija agrāk, ja auto bija aprīkots ar automātisko ātrumkārbu. Sistēma tiek deaktivizēta, līdzko vadītājs pieskaras gāzes pedālim. Hillhold funkcija savukārt palīdz uzsākt braukšanu pret kalnu – tā seko, lai auto neripotu atpakaļ tajā mirklī, kad tiek deaktivizēta elektromehāniskā stāvbremze. Automašīnas dzinējam esot ieslēgtam, visas stāvbremzes funkcijas palīdz realizēt dinamiskās stabilitātes kontroles sistēmas DSC hidrauliskais pumpis. Kad dzinējs ir izslēgts, šīs funkcijas pārņem duālais elektromehāniskais stāvbremzes servomehānisms.

Riepu bojājuma indikācijas sistēma RPA
Riepu bojājuma indikācijas sistēma RPA pārrauga spiedienu riepās jebkurā braukšanas ātrumā. Pārbaudot riteņu griešanās ātrumu, sistēma spēj atklāt iespējamo gaisa noplūdi. Ja, samazinoties gaisa spiedienam riepā, riteņa rādiuss samazinās, attiecīgi mainās tā griešanās ātrums. Šo izmaiņu fiksē pie riteņiem esošie ABS sistēmas sensori. Par spiediena pazemināšanos ziņo optisks un akustisks brīdinājuma signāls.

VALVETRONIC
Sistēma Valvetronic (Variable Ventile und Elektronik) maina ieplūdes vārstu stāvokli, variējot to atvērumu no 0 līdz 9,7 mm. Līdz šim benzīna dzinējos ieplūstošā degmaisījuma kvantitāti regulēja droseļvārsts, daudz modernākajā sistēmā Valvetronic šo uzdevumu izpilda ieplūdes vārstu bezpakāpju elektroniskā regulēšana, tādējādi ievērojami samazinot jaudas zudumus. BMW vadītājiem Valvetronic tehnoloģija nozīmē samazinātu degvielas patēriņu un atgāzu emisiju, tajā pašā laikā palielinot dzinēja jaudu un darbības vienmērību.

Aktīvā kruīzkontrole ACC
Aktīvā kruīzkontrole ir uzlabots parastās kruīzkontroles sistēmas variants. Tā ļauj uzturēt pastāvīgu braukšanas ātrumu, kā arī kontrolē attālumu līdz priekšā braucošajam transporta līdzeklim. Radara sensori un vadības modulis atrodas automašīnas priekšējā daļā zem bampera. Kad jūsu auto sāk tuvoties priekšā braucošajai automašīnai, sistēma automātiski samazina ātrumu, uzturot jūsu izvēlēto distanci. Ir četri dažādi iestatījumu varianti. Kad ceļš atkal ir brīvs, sistēma automātiski palielina braukšanas ātrumu, līdz tas sasniedz iepriekš izvēlēto. Lai atslēgtu šo sistēmu, atliek tikai pieskarties bremžu pedālim. Šī sistēma ļauj vadītājam maksimāli koncentrēties satiksmei, kā arī ievērojami palielina braukšanas komfortu. Tomēr situācija jākontrolē vadītājam, sistēma tikai palīdz ieturēt izvēlēto braukšanas stilu.

Borta diagnostikas sistēma
Borta diagnostikas sistēma ir viena no elektroniskās vadības sistēmas DME funkcijām. Tās uzdevums ir atklāt defektus, kamēr tie nav izraisījuši nopietnus bojājumus vai sekas. Informācija par defektiem saglabājas vadības moduļa atmiņā un ir apskatāma BMW DIS iekārtas displejā, kad auto tiek pieslēgts pie diagnostikas stenda tehniskajā servisā. Tas ievērojami atvieglo bojājumu meklēšanu, palīdzot samazināt remonta izmaksas.

SERVOTRONIC
Sistēma Servotronic maina stūrēšanas servospēku, orientējoties nevis uz dzinēja apgriezieniem, bet gan uz momentāno braukšanas ātrumu. Elektroniska servospēka regulēšana, kas atkarīga no braukšanas ātruma, nodrošina augstu servospēku mazā braukšanas ātrumā un samazina to, kad auto pārvietojas ātri. Tā rezultātā vadītājam, braucot lēni, ir ļoti viegli grozīt stūres ratu un vadīt automobili. Ātrumam pieaugot, servospēks samazinās, nodrošinot noturīgu kontaktu ar ceļu un padarot vadāmību precīzāku. Turklāt ar šīs sistēmas palīdzību ir daudz vieglāk noparkot automobili un manevrēt ierobežotā teritorijā.

Bremžu kontroles sistēma pagriezienos CBC
Bremžu kontroles sistēma CBC palīdz vadītājam bremzēšanas laikā pagriezienos. Automobiļa svara sadalījuma izmaiņas uz katru no riteņiem, ja bremzēšana notiek pagriezienā, var izraisīt mašīnas sānslīdi. CBC sistēma efektīvi stabilizē automobili, koriģējot bremžu spēku proporcionāli pretēji svara sadalījuma izmaiņām uz vienu vai otru automašīnas pusi, pat ja vadītājs ir pārslogojis ABS sistēmu.

Elektroniskā amortizatoru kontroles sistēma EDC
Elektroniskā amortizatoru kontroles sistēma EDC apvieno visaugstāko braukšanas komfortu un iespējami lielāku drošību. Papildus tā kontrolē virsbūves vibrācijas neatkarīgi no noslogojuma, tas ir, no automašīnas pilnās masas. Visi rādītāji, kas ietekmē automobiļa kustības parametrus, tiek kontrolēti ar sensoru palīdzību. Pēc tam, kad mikroprocesors apstrādājis visu saņemto informāciju, tas dod tālāk komandu amortizatoriem. Ar elektromagnētisko vārstu palīdzību amortizatoru cietība tiek ieregulēta atbilstoši ceļa apstākļiem un automašīnas noslogojumam. Rezultātā jūtami samazinās automobiļa priekšējās daļas nosēšanās bremzēšanas laikā, maksimāli tiek reducētas virsbūves vibrācijas, braucot pa nelīdzenu ceļu, uzņemot ātrumu vai pagriezienos. Papildus, nospiežot taustiņu, var aktivizēt programmu Sport, tādējādi pastiprinot amortizatoru cietību, kas vairāk piemērota dinamiskam braukšanas stilam.

Dinamiskā bremžu kontroles sistēma DBC
Dinamiskā bremžu kontroles sistēma DBC palīdz vadītājam ekstremālas bremzēšanas gadījumā. Ja strauji tiek nospiests bremžu pedālis, sistēma palielina bremzēšanas spēku neatkarīgi no pedāļa stāvokļa tik tālu, līdz sasniegts optimāls bremzēšanas efekts. Tas palīdz maksimāli saīsināt bremzēšanas ceļu gadījumos, kad vadītājs nav pietiekami spēcīgi nospiedis bremžu pedāli.

Kustības kontroles sistēma nobrauciena laikā HDC
Sistēma HDC kontrolē pilnpiedziņas automobiļa kustību, ja tā tiek veikta lejup no kalna. Tā reducē kustības ātrumu visā nobrauciena laikā un padara pārvietošanos vieglāk kontrolējamu. Vadītājam nav jātur bremzes pedālis, HDC uztur konstantu ātrumu bīstamajos nobrauciena posmos, pielīdzinot to cilvēka soļošanas ātrumam. Ātrumu var vienmērīgi variēt, izmantojot gāzes vai bremžu pedāli. HDC automātiski sabremzē automašīnu, līdzko ātrums nobrauciena laikā pārsniedz ieprogrammēto drošības robežu. Tā stabilizē automobili un novērš riteņu bloķēšanos. Vadītājs, kas brauc aiz jums, sistēmas darbības laikā tiek brīdināts ar bremžu uguņiem.

DYNAMIC DRIVE
Dynamic Drive ir aktīvā piekares kontroles sistēma, kas dod automobilim augstu dinamisko šķērsstabilitāti. Efekts tiek sasniegts ar priekšējā un aizmugurējā tiltā iebūvētu hidraulisku elementu palīdzību, kuri tiek saukti arī par aktuatoriem. Caur diviem elektroniskiem spiediena regulēšanas ventiļiem hidraulika rūpējas, lai radītu neatkarīgus stabilizējošus spēka momentus, tādējādi samazinot auto sasvēršanos līkumos un strauji manevrējot.

Automātiskā apkārtējā gaisa kontroles sistēma AUC
Klimatkontrolē integrētā sistēma AUC rūpējas, lai kaitīgās vielas no apkārtējā gaisa nenokļūtu automašīnas salonā. Sistēma atpazīst, piemēram, oglekļa oksīdu, azota oksīdu vai etanolu, un, līdzko kaitīgo vielu koncentrācija apkārtējā gaisā pārsniedz pieļaujamo normu, tā pārslēdz gaisa kondicionēšanas sistēmu pagaidu recirkulācijas režīmā, kas būs ieslēgts tik ilgi, līdz gaisa sastāvs atkal atbildīs pieņemamajam līmenim.

iDrive
Sistēma iDrive ir inovatīva koncepcija, un, pateicoties tai, automašīnas vadīšana kļūst interaktīva un intuitīvi saprotama. Vadības funkcijas ir atdalītas no komforta funkcijām. Lai palīdzētu vadītājam maksimāli koncentrēties uz braukšanu, pārslēdzēju un pogu skaits ir minimāls. Visas pamatfunkcijas – tādas kā aizdedzes ieslēgšana, starta–stop poga, logu tīrītāja un pagrieziena rādītāju ieslēgšanas poga un ātrumu pārslēgs – ir koncentrētas pie stūres rata. Komforta funkcijas, piemēram,  gaisa kondicionēšanas sistēmas vadība, tiek regulētas ar viena pārslēga palīdzību, kurš atrodas ērtā vietā starp priekšējiem sēdekļiem. Funkciju izvēlne ir apskatāma informatīvajā displejā.

Multiinformatīvais displejs MID
Multiinformatīvais displejs MID dod vadītājam informāciju par viņa automašīnas tehnisko stāvokli, kas ir svarīga priekšrocība, lai sasniegtu maksimālu braukšanas drošību un automobiļa uzticamību. Check Control sistēmas displejs ziņo par funkcijām, kurās ir novērojams kāds defekts, displejā ir pārredzami arī opcionālie parametri – vidējais braukšanas ātrums, momentānais un vidējais degvielas patēriņš un citi. Displejā ir arī integrēts digitālais pulkstenis.

Profesionālā HiFi audiosistēma DSP
Profesionāla HiFi audiosistēma ar ciparu skaņas procesoru DSP ir viens no individuāli noskaņotas audiosistēmas pamatkomponentiem. DSP rūpējas, lai katrā pastiprinātāja skaņas kanālā ar kompjūtera palīdzību optimāli tiktu ieregulēts skaļums un frekvenču diapazons. Sistēma garantē kristāltīru skanējumu.

Galvas drošības spilvens ITS
Drošības spilveni ITS komplektācijā ar sānu drošības spilveniem garantē ideālu aizsardzību sānu trieciena gadījumā. Tie ir integrēti automašīnas jumta rāmī un nelaimes gadījumā tiek izšauti ekstrēmi ātri. To novietojums nodrošina optimālu aizsardzību neatkarīgi no cilvēka ķermeņa garuma un sēdēšanas pozīcijas.


©2010 SIA Automagija. Made by SIA "NNP"
viagra australian supplier viagra in madrid cell phone tracking spy spy cam android computer monitoring software cheating spouse how to monitor a cheating spouse cell phone cheating spouse spy software cell phone cell phone recorder spy cheating spouse vehicle tracking spy equipment for cheating spouse